星期日, 8月 21, 2005

哥哥貪靚

臨到晚飯時工人才對我說有好多日用品都要補倉,所以吃完晚飯便一起去百佳入貨。我叫他不用換衫就下去,他死都不要,他說核凸,一定要換衫,那便算!他不用去!想不到他是那麼貪靚。最後他都跟我們出去,可惜已經哭到兩眼紅腫。

一路上都躲在我身後,因他認為他件T恤不好看!我提醒他,別人看你是因你雙眼紅腫而不是你件T恤!後來他可能真的發現沒有人會看他身上的衫,情緒才好起來。我想他知道,是我們著起件衫,而不是件衫帶起我們。一個有靈性的人為何會被一件死物帶起?真想他明白以下的道理:

Don't go for looks; they can deceive.
Don't go for wealth; even that fades away.
Go for someone who makes you smile
because it takes only a smile to make a dark day seem bright.

The happiest of people don't necessarily have the best of everything
they just make the most of everything that comes along their way.

Always put yourself in the other's shoes.
If you feel that it hurts you, it probably hurts the person too.

0 Comments:

發佈留言

<< Home